Samen beter
Wij zijn ervan overtuigd dat we door samenwerking betere zorg kunnen verlenen. Daarom werken de kindertherapeuten van onze kinderteams niet alleen met elkaar samen, maar ook met de leerkracht van jouw kind of een intern begeleider van school. Bijvoorbeeld wanneer jouw kind:
- moeite heeft om (school)taken te organiseren;
- bepaalde (school)vaardigheden moeilijk(er) leert dan leeftijdsgenoten, bijvoorbeeld het schrijven of het begrijpen van letters en klanken;
- snel is afgeleid/moeite heeft zicht te concentreren;
- pestgedrag ervaart, faalangst heeft of een lager zelfvertrouwen.
Voor behandeling op school volgen wij te allen tijde de gedragsprotocollen van onze beroepsorganisaties. De belangrijkste uitgangspunten hierbij zijn:
- Jij als ouder of verzorger neemt het initiatief voor ondersteuning voor jouw kind;
- De (hulp)vraag van jouw kind vindt zijn directe oorsprong in vaardigheden die nodig zijn op school;
- Of er zijn specifieke kindfactoren die een behandeling na schooltijd in ernstige mate belemmeren.
Wanneer jij als ouder dus graag ziet dat onze kindertherapie op de school van jouw kind wordt verzorgd. Dan organiseren wij dat met elkaar. Zodat de therapie zoveel mogelijk aansluit op jullie dagprogramma en de omgeving voor jouw kind vertrouwd voelt.
Op meerdere scholen in Enschede, Losser en Oldenzaal zijn onze kindertherapeuten actief. Vraag de intern begeleider op de school van jouw kind naar de mogelijkheden. Of raadpleeg de leerkracht.